Masterpiece Squelette New Design

現代の時計製造技術のインスピレーション

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現代の時計製造技術のインスピレーション

Masterpiece Squelette New Design

インサイド Masterpiece Squelette New Design

ユニーク、格別、不変。新作マスターピース スケルトンのコンテンポラリーなスピリットを重視し、伝統ある時計製造の専門技術を際立たせ、最も複雑な技術のひとつを採用しました。ムーブメントをスケルトン化するのは、熟練工の最高レベルの精度と技巧が求められ、非常に骨の折れる作業です。モーリス・ラクロアのこの新作時計は、時計製造業で受け継がれてきた伝統に大いに敬意を表すとともに、スケルトンウォッチの新たなアイデンティティーを生み出し、現代的なセンスを添えています。このコレクションは、そのアバンギャルドなデザインから、2007年にはすでにその実績が確立しており、最先端の技術革新の影響を受けています。

 

ML134のスケルトンムーブメントの構造は、サファイアクリスタルのケースバックを通して自信をもって公開されています。コンポーネントは自社製造です。スケルトン化には特別な配慮と注意が払われ、各コンポーネントは一つひとつが磨き上げられています。このように、最も小さなディテールに至るまで完全に仕上げが施され、ブリッジ、ディスク、歯車、小歯車と、機構の全景が眺められます。スポーティ感の強いマスターピース スケルトンには、最小限の仕上げのみが採用されているため、力強い美しさが現れています。ブリッジには、タンタルまたはゴールドカラーのPVD加工に、サテン仕上げのコーティングが施され、構造的な調和とバランスが引き立てられています。

ケース
– ステンレススティール製、直径43mm、サテン仕上げとポリッシュ仕上げ
- 両面に反射防止加工を施したドーム型サファイアクリスタル
- 大型のサファイアクリスタル製ねじ留め式ケースバック
- 50 m(5気圧)防水


- 刻印を施した時針と分針に蛍光塗料(ブルーの発光)
- ロジウムまたはブラックカラー

ストラップ /ブレスレット
- クロコダイルレザー ストラップ。ブラック(ブラックカーフスキンのライニングにブラックのオーバーステッチ)
またはブラウン(ブラウンカーフスキンのライニングにブラウンのオーバーステッチ)をご用意

バックル
- スティール製フォールディング・クラスプ、プッシュボタン付き
‐ サテンおよびポリッシュ仕上げ

ムーブメント
機械式、手巻きキャリバー ML134
       
機能
- センター針による時・分・秒表示
‐ 9時位置にスモールセコンド針
‐ 振動数:毎時18,000回転、2.5 Hz
- パワーリザーブ:45 時間    
‐ 石数:17個        
‐ 調整:全巻き後5姿勢、24時間後2姿勢    
‐ 装飾:ブラックまたはピンクゴールド仕上げ、メインブリッジは大きな渦巻き模様とサンドブラスト仕上げ

Senay Gueler

Senay Gueler

“Without a watch on my wrist i would not have a feeling for time”

Senay Güler was born in a small town in the Odenwald. With his tender age of 14, he got to see two turntables for the first time and made his first steps in the field of DJing. It was obvious to him that DJing will probably become a big part of his life. Born in a family with two other DJs, he already started at the age of 16 to play in the surrounding youth clubs and to supplement his pocket money with his gigs. Soon he was playing in the most prestigious clubs in Frankfurt, as the Dorian Gray, Omen or even the legendary Funkadelic. As a contrast his brothers forced him repeatedly to play in the on-site pubs and bars, whereby the focus was always to play music for the people and not for self-seeking. 

Early on, he learned to read the dance floor and got a feeling for the audience. Influenced by his eldest brother Cem, a DJ in the early 80s, late 70s, specialized in funk, soul and rap and his second brother Sener, who was musically between Depeche Mode, Front 242, Rammstein and Lacrimosa, he develop an affinity for electronic music in the 90s. This explains his today’s enormous range and his diversity in terms of music. After a wild phase at the end of the 90s he began to put his DJ activities aside and started his career at Universal Music in the field of compilations. Work and family life were simply not to bring in line with the life of a DJ. 

Nevertheless he started again, at first only for the purpose of playing at internal Universal events, such as gold and platinum award shows, release parties and many other events. His talent got around quite fast and requests of various companies trundled into his company account. At first surprised, but then delighted, he took part in the first gigs. Universal Music, Hertha BSC, Coca Cola GmbH, Peek & Cloppenburg, Novartis, UFA, CMCL GmbH, Bacardi and Camel, are just some of the companies who booked henceforth his services again and again. But he was not happy. 

Large events with the associated large fees were indeed great but something was missing. He slowly started once more to play his own unique style in the club scene parallel to his work as a Junior PM at Urban / Def Jam and Universal Music. From time to time (in addition to the trendy clubs in town as the legendary 90 degrees, the asphalt and the Felix) he plays in the small and dirty clubs of the capital to pursue his penchant for electronic music!

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